tirsdag den 18. november 2014

mit dyrehold, bestående af regnorme

Til mit dyrehold, valgte jeg regnorme. Jeg ville først have brugt et gammelt akvariet og fyldt det med jord og kompost og så selvfølgelig regnormene, men konkluderende at hvis jeg skulle se ormegange ude ved glasset forholdsvis hurtigt, så skulle jeg finde et mindre hjem, jeg valgte en gammel plastik bøtte og lavede lufthuller i låget, gik ned i min biotop og ledte efter regnorme under bladene og fyldte bøtten med blade og jord fra biotopen og de fire regnen forhåbentligt forhåbentlig t jeg kunne finde. Nu har jeg placeret bøtten på min altan, hvor der er køligt og under en sort kasse i håb om at regnormene søger ud til kanten at plastikbøtten.
jeg gik ud i min biotop og begyndte at lede under alle de nedfaldne blade, men  jeg kunne i første omgang ikke finde nogle regnorme, før jeg begyndte at grave lidt ned i jorden. til sidst fandt jeg fire regnorme jeg inviterede med ind i varmen.



      20/11/2014 Nyt fra regnormene. De er begyndt at lave synlige gange ude ved kanten. Jeg opdagede her til aften at der var frost i toppen af bladene,  så nu er ormene flyttet ind i varmen.
21/11/2014 efter at ormene er flyttet ind i varmen, så har de hurtigt fået lavet en masse gange i jorden. Hovedsageligt foretrækker de at ligge i bunden. Der er stadig en del blade på toppen af jorden. Jeg venter spændt på at se hvor lang tid det vil tage mine fire orme at konsumere dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar